Cum sa mananci sanatos…chiar si la birou

4 motive sa mananci sanatos

Chiar daca locul de munca iti ocupa mare parte din timp, nu trebuie sa privesti acest lucru ca pe un obstacol in vederea unei discipline alimentare. Reteta este foarte simpla si la indemana oricui: un strop de vointa si cateva sfaturi care sa te ajute sa reusesti. In articolul de azi, iti vom da cateva idei care sa te ajute sa mananci sanatos pe toata durata zilei. Fara alte introduceri, iti dorim mult succes.


1. Punctul de pornire: Invata sa mananci echilibrat!

De ce crezi ca planurile alimentare care pun accentul doar pe o anumita categorie de nutrienti au rezultate pe termen scurt? Nu e nevoie sa mananci exclusiv spanac ca Popey Marinarul ca sa ai putere. 🙂 Fii echilibrat atunci cand iti construiesti farfuria.

Exemple de meniuri:

  • meniu 1: chiftelute de pui la cuptor cu broccoli si orez;
  • meniu 2: salata naut, seminte de quinoa, lamaie, spanac si avocado;
  • meniu 3: pui, ciuperci, porumb, castraveti, mix de salat;
  • meniu 4: legume gratinate cu tofu.

P.S Fii generos in diversitatea de legume. Chiar nu ai cum sa dai gres!


2. Consuma lichide (apa)

Suntem 70% apa. Nu incerca sa schimbi aceasta statistica. Hidrateaza-te corect pe toata durata zilei si ai in vedere testarea calitatii apei potabile.


3.”Pentru sanatatea Dumneavoastra, consumati zilnic fructe si legume”.

Un indemn pe care il auziti clar, in timp ce il cititi, nu-i asa (intrebarea nu se adreseaza celor care nu se uita la televizor 🙂 )? Secretul din fructe si legume nu mai este un mister. Stiai ca inima are nevoie de alimentele de culoare rosie? Sunt bogate in licopen – antioxidant puternic ce stimuleaza regenerarea celulelor si ajuta la reducerea nivelului de colesterol. Incepe dimineata cu un fruct si asigura-te ca la masa de pranz incluzi si legume precum: rosii, ardei gras rosu, ceapa rosie, sfecla, broccoli (o fi el verde, dar e bun 🙂 ).


4. Ia-ti o pauza…activa pentru energia ta.

Dupa ore de stat pe scaun la birou, o pauza activa cu exercitii este benefica pentru a avea mai multa energie; daca poti, fa pauze mici, cat mai des, si misca-te un pic. Da, nu are legatura directa cu mancarea, dar e la fel de necesara ca ea.