5 sfaturi pentru un somn reconfortant

Nu este suficient sa dormi ca sa fii sanatos. Somnul este esential pentru sanatatea mintii si a corpului. Lipsa acestuia poate avea efecte destul de neplacute.

Guide01 (1)

1. Un somn odihnitor ajuta organismul sa se regenereze furnizand energia necesara pentru ziua urmatoare. Deşi este greu de precizat care este durata optima a somnului, cei mai multi adulti au nevoie intre 7 si 8 ore de somn pe noapte. O perioada mai mare (+9 ore) poate indica probleme de ordin medical sau poate chiar provoca probleme de sanatate.


2. Stim deja ca verificarea telefonului inainte de culcare nu ne ajuta sa avem un somn bun. Lumina de la ecran inhiba secretia de melatonina, hormonul somnului, iar de cele mai mult ori rolul telefonului este de stimulare, nu de relaxare. Lasa-l deoparte, asculta muzica relaxanta sau citeste!


3. Mananci usor, adormi usor.  Ai grija la alimentatia si la stimulentele de la masa de seara. Somnul este extrem important pentru sanatate, iar anumite alimente te pot ajuta sa dormi bine, gratie continutului de antioxidanti, nutrienti si hormoni. Descopera o lista de alimente pe care ni le recomanda medicii nutritionisti si care pot contribui la un somn reconfortant. De asemenea, nu este important doar ceea ce mananci, ci cand mananci. Este mai bine sa consumam mai multe calorii pe parcursul zilei, cand inca suntem activi, decat seara, inainte de culcare.


4. Seteaza-ti ceasul biolog, nu alarma. Probabil ca ai si tu prieteni care se trezesc fara a avea nevoie de alarma. Cum este posibil? Ei bine, acesti oameni si-au setat ceasul biologic, prin mese si ore de somn regulate, atfel incat corpul lor stie, intuitiv, cand trebuie sa manance sau cand trebuie sa se trezeasca.

Guide06


5. Nu face prea mult efort fizic inainte de culcare. Desi poti crede ca miscarea te va extenua si, implicit, iti va genera o stare somn, de fapt, adrenalina iti va da o stare de agitatie care iti poate crea probleme in a adormi. Fa o plimbare prin parc sau incearca cateva minute de stretching si relaxare.