Cum sa ai o inima sanatoasa?

Baza unui corp sanatos este o inima sanatoasa. Pentru a te bucura de micile placeri, trebuie sa ai o inima sanatoasa. Este mult mai usor sa previi decat sa tratezi. Astfel ca, putem reduce riscul dezvoltarii unor probleme de sanatate prin imbunatatirea stilului de viata. Aceasta presupune, in primul rand, adoptarea unei diete alimentare sanatoase. Deci, care sunt regulile alimentare de baza pentru protejarea sanatatii inimii?

Activitatea fizica exercitata in mod regulat

Activitatea fizica nu trebuie sa presupuna o corvoada ci o optiune reala in adoptarea unui stil de viata sanatos. Inotul, atletismul, ciclismul sunt recomandate pentru inima. Aceste tipuri de exercitii imbunatesc functia inimii. Activitatea fizica stimuleaza in mod constant functia inimii si creste numarul batailor acesteia. Exercitiile cardio scad riscul declansarii bolilor metabolice si al celor cardiovasculare.

Reducerea colesterolului prin consumul de fibre

Ovazul si orzul sunt surse bogate de fibre solubile care contribuie la scaderea valorilor colesterolului. Aceste fibre contin betaglucani, fibre solubile care ajuta la diminuarea colesterolului LDL prin prevenirea absorbtiei acestuia in sistemul circulator.

Controlul stresului

Mersul pe jos, urcarea scarilor ai alte activitati conexe, sunt recomandate pentru detensionare. In urma exercitiilor fizice, se elibereaza in creier un amestec de substante chimice, care au rolul de a calma. Apoi ziua de lucru poate fi continuata iar gradul de concentrare va fi mult mai ridicat.

Prevenirea depresiei

Stresul poate ucide, dar acelasi efect il poate avea si depresia. Starea de depresie care s-a declansat in urma unor evenimente trecute sau prezente, creste riscul aparitiei bolilor de inima.

Includerea fructelor si legumelor in alimentatia zilnica

Secretul din fructe si legume nu mai este un mister. Stiai ca inima are nevoie de alimentele de culoare rosie?  Ele sunt bogate in licopen, un antioxidant puternic ce stimuleaza regenerarea celulelor si ajuta la reducerea nivelului de colesterol.  Fructe si alimente recomandate: rosii, cirese, zmeura, capsuni, mere rosii, ardei gras rosu, ceapa rosie, macese, rodii, sfecla