beneficiile gatitului acasa

Gatitul acasa inseamna o alimentatie mai sanatoasa

In ultima perioada, sanatatea personala, a familiei si cea a societatii nu au fost niciodata atat de mult timp pe ordinea de zi a natiunii.

Inchiderea cafenelelor si restaurantelor ne-a determinat pe majoritatea sa mancam acasa. Pesemne, carantina a incurajat multi oameni sa redescopere bucuriile gătitului acasa. In acest context, s-a remarcat o crestere a vanzarilor de faina (malai, ulei si cam tot ce se poate depozita, dar asta e o alta discutie), de vreme ce oamenii, de voie dar, mai mult, de nevoie, s-au întors la bunul obicei al coacerii painii in casa.

Cercetarile arata ca gatitul de la zero este asociat cu o dieta mai sanatoasa. Este, oare, posibil ca, datorita carantinei, multi oameni sa fi inceput a avea o relatie mai sanatoasa cu alimentatia?

Schimbarea obiceiurilor privind cumparaturile

Datele recente despre cumparaturi arata ca oamenii au cumparat in ultima perioada mai multa mancare congelata si alimente neperisabile. Insa, desi multi oameni asociaza mancatul sanatos cu fructe si legume proaspete, tiparele recente de cumparare nu ar trebui sa impiedice respectarea recomandarilor alimentare si nici schimbarile in bine care par sa fi aparut in preferintele noastre culinare.

Fructe si cereale, de preferinta integrale si fara adaosuri de zahar, la micul dejun. Fructe uscate intr-un iaurt natural. Toate variantele: proaspete, congelate, uscate si la conserva sunt recomandate. Desi, acolo unde e posibil, nimic nu se compara cu un fruct proaspat.

jason-briscoe-unsplash

Te-ar putea interesa si: COVID19: Cum sa mananci sanatos chiar si in izlare?


Ce ar trebui sa mancam?

Cea mai buna modalitate pentru a asigura o mare varietate de nutrienti, inclusiv vitamine si minerale, este sa ai o dietă echilibrată. Lucrul acesta, impreuna cu alte alegeri care tin de stilul de viata ( evitarea fumatului, alcoolului, exercitiile fizice facute zilnic sau de cateva ori pe saptamana), pot reduce riscul unor boli cronice. De asemenea, ajuta la sustinerea functionarii sanatoase a intregului corp, de la oase pana la creier.
Pe scurt, o dieta sanatoasa si echilibrata este una foarte diversificata si in proportiile corecte.

anna-pelzer-unsplash

Incearca sa pui la vedere si la indemana fructe si legume si nu le lasa acolo pana se strica, iti vor da o energie buna. (Poate sa ascunzi chipsurile si ciocolata in garaj sau intr-un dulap la care ajungi mai greu, astfel incat sa nu fie la indemana sau, macar, sa fie nevoie de un pic de efort ca sa ajungi la ele: daca nu poti sta fara ciocolata, macar sa faci miscare). 😊 😊

Mai mult decat o masa

Pe langa aceasta, o dieta variata ne va oferi o gama larga de nutrienti de care avem nevoie.


Totusi, este important de retinut ca alimentatia nu este doar despre nutrienti. Mancarea aduce placere prin gusturile si savorile ei. Mancarea este bucurie, si corpul nostru o stie. Mancarea ne conecteaza cu cei din jurul nostru, cu natura si cu experientele si cultura noastra unica.

Chiar si in izolare, mancarea ne-a tinut aproape. A pus in legatura oameni care planteaza seminte la pervazele ferestrelor sau gatesc acasa, cu producatori locali care livrează direct clientilor. Acei oameni indispensabili intregului nostru lant de aprovizionare cu alimente primesc recunoasterea pe care o merita. Iar mancarea are gust mai bun cand e facuta in casa, cu ingrediente locale, ca pe vremea copilariei, cand bunatatile facute de bunica vindecau chiar si genunchii juliti.