Recomandari pentru o minte sanatoasa intr-un corp sanatos

Este universal cunoscut si acceptat ca apa este elementul primordial al vietii. Este greu sa ne imaginam existenta vietii fara apa. Acestea fiind spuse, ne putem da seama ca apa pe care o consumam zilnic este foarte importanta.

Organismul uman este alcatuit intr-o proportie mare (peste 70%) din apa motiv pentru care, neglijarea unei hidratari corespunzatoare poate avea consecinte nefaste asupra sanatatii.

 In cele ce urmeaza, va vom prezenta cateva sfaturi esentiale pe care trebuie sa le incorporati in programul zilnic.

#1  Bea un pahar de apa calda in fiecare dimineata

Indiferent daca doresti sa iti imbunatatesti aportul zilnic de apa sau nu, ar trebui sa incepi fiecare dimineata cu un pahar de apa calda in care, eventual, sa storci putina lamaie. Acest obicei sprijina digestia si sustine functiile de detoxifiere ale corpului.

#2 Mananca mai multe fructe si legume

Actiunea de a adauga mai multa apa in dieta zilnica, nu presupune doar consumul efectiv de apa, ci si de fructe si legume. Fructele si legumele sunt un mod delicios de a ne hidrata, mai ales daca le alegem pe cele cu un continut ridicat de apa, cum ar fi:  ananasul, piersicile, capsunile, castravetii, telina, ridichiile si ardeii. Atentie insa la consumul excesiv de fructe: oricat de bune ar fi, prea multe pot fi…prea mult.

#3 Stabileste-ti obiective (realiste)

Actiunea de a bea mai multa apa poate parea o sarcina dificila, motiv pentru care recomandarea noastra este sa iti stabilesti un obiectiv realist si rezonabil. De exemplu, in loc sa faceti un salt de la cele trei pahare de apa pe care le consumati zilnic la sase pahare, faceti o concesie si spuneți-va ca veti bea un pahar de apa in plus, croindu-va astfel drum catre noul obiectiv – in modul acesta, atat dumneavoastra, cat si corpul dumneavoastra, veti avea suficient de mult timp pentru a va adapta la noile obiective de sanatate.

#4 Foloseste o aplicatie gratuita care iti aduce aminte sa bei apa

Nu consumi suficient de multa apa sau pur si simplu uiți să consumi apa regulat? Exista multe aplicatii care au menirea sa iti (re)aminteasca sa bei apa in fiecare zi si memoreaza obiceiurile tale. In felul acesta, vei avea posibilitatea sa iti monitorizezi comportamentul si sa-ti poti seta obiective realiste.

#5 Gradeaza-ti sticla de apa

Daca nu este un impatimit al aplicatiilor poti opta pentru varianta clasica – gradeaza-ti sticla de apa.  Folosește un marker pentru a delimita anumite intervale, stabilind cateva ore pe intreg parcursul zilei (de exemplu, 8 a.m., 11 a.m., 2 p.m. si 6 p.m). Pana la orele respective, trebuie sa te asiguri ca vei fi consumat cantitatea de apa incadrata intre gradatiile respective.

#6 Bea ceai

O alta modalitate de a adauga savoare apei pe care o bei este sa consumi ceai. Un pliculet de ceai intr-un pahar mare de apa fierbine sau rece, constituie o modalitate ingenioasa de a te mentine hidratat pe intreg parcursul zilei. Ține minte insa, sa nu adaugi decat foarte putin, sau chiar deloc indulcitor, pentru a te putea bucura astfel de beneficiile ceaiului natural, fara un exces de calorii.

Indiferent de cantitatea de apa pe care trebuie sa o consumam, nu trebuie sa scapam din vedere importanta verificarii calitatii apei. Intrebarea care acum se ridica este cum verificăm calitatea apei potabile?

Greentest îți vine în ajutor cu dispozitive care măsoară totalul solidelor dizolvate în apă (TDS).

Valoarea TDS propice consumului este încadrată în intervalul 50 -100 ppm.

Gust bun: 30 – 60, Gust potrivit: 60-200, Gust acceptabil: 200 – 250, Gust inacceptabil: peste 250.

Pentru folosirea aparatului:

  • scoate capacul ce protejează dispozitivul
  • pornește dispozitivul apăsând butonul ON (se află în partea superioară a aparatului)
  • inserează sonda într-un recipient cu apă
  • apasă Start Test și în aproximativ 3 secunde rezultatul măsurătorii va fi afișat pe ecran.

Aparate Greentest care au TDS metru: 

Greentest Eco 5 + Peste

Greentest Eco 5

Greentest 3

Greentest Mini

TRAIESTE SANATOS –  ALEGEREA ITI APARTINE!